Ammatillista koulutusta, taideaineita, pelilinjoja, lähiruokaa sekä kokous- ja majoituspalveluja maaseutumiljöössä, Tampereen keskustan kupeessa.
Hakuaika 12.5. - 27.7.2020
Opiskeluaika 11.8.2020 - 21.5.2021

Ohjelmointia, pelimoottoria ja ongelmanratkaisua

Koodaustaidolla on rajattomat mahdollisuudet. Se on yksi aikamme korkeimmassa huudossa olevista taidoista. Ahlmanin peliteknologian yhden vuoden huippuluokan koulutus on suunniteltu avaamaan kätketyt potentiaalisi ja taitosi. Mikäli haluat ratkaista pelimaailman ongelmia, työskennellä pelialan huippuyrityksissä, luoda omia pelejä, palveluja tai perustaa yrityksen, autamme sinua keräämään kasaan tarvittavan kokemuksen ja päättäväisyyden.

Ahlmanilla on uudentyyppinen pelituotantoon liittyvä opetussuunnitelma, jonka avulla voit käynnistää pelialan urasi yhteistyö- ja projektikeskeisen oppimisen kautta. Aikaisempaa pelialan kokemusta tai koodaustaitoa ei vaadita.

 


 

Opinnot peliteknologian linjalla

 

Johtaminen, hallinnointi, pelisuunnittelu verkostoituminen

 

Peliteknologian perusteet

Peliteknologian erikoisopinnot

 

Projektityöskentely

 

Henkilökohtainen ohjaus

HAE AHLMANILLE!

Haku tapahtuu sähköisellä hakulomakkeella suoraan oppilaitokseen.

Pääsyvaatimuksena on 18 vuoden ikä.

Liitä hakemukseen:

  • viimeisin koulutodistus
  • ennakkotehtävät (kts. alta)
Järjestämme kansanopistolinjojen elokuussa 2020 alkaville opintolinjoille kaksi erillistä hakua. Ensisijainen hakuaika on 18.2. – 11.5.2020 ja jatkohaku 12.5. – 27.7.2020. Haku järjestetään kahdessa erässä, jotta myös niillä hakijoilla, joiden kevät kului korkeakoulujen pääsy- ja valintakokeisiin valmistautuessa, on mahdollista vielä päästä opiskelemaan
Kansanopiston vuoden kestävien opintolinjojen suorittamisesta saa 6 lisäpistettä hakiessasi yhteishaussa toisen asteen ammatilliseen perustutkintoon.

Opiskelijavalinta tapahtuu pisteytyksen pohjalta, johon vaikuttavat hakemus sekä ennakkotehtävät. Emme julkaise opiskelijan pisteitä.

Ensisijaisen haun opiskelijavalinnat julkaistaan 25.5.2020 ja jatkohaun 31.7.2020.

Kevään 2020 ennakkotehtävät:

  1. Pelianalyysi: analysoi pelinkehityksen näkökulmasta jokin Steamin Ahlman -pelikokoelman peli
  2. Tee oma versio fps-projektista Unityn Creator kit fps -tutoriaalia käyttäen.
    • Voit valita rakentamasi kentän sekä olentojen muodon ja värit itse.
    • Projektinäkymässä tulee olla näkyvillä vähintään: Hierarchy-, Scene-, Inspector-, Project- ja Game-ikkunat.
    • Ota ruutukaappaus (screenshot) siitä projektinäkymästä, mihin asti pääsit tutoriaalia seuraten (projektin loppuun tekeminen ei siis ole vaatimus). Mahdollinen pelihahmon ase (Blaster) valittuna. Ruutukaappaus liitetään hakulomakkeeseen.
  3. Selitä, mitä seuraava koodi tekee:

If (m_Number > 13)
{

print (“Great success!”);

}
else
{

Debug.Log(“Failed!”) ;

}

Opintolinjojen syyslukukausi alkaa 11.8.2020 ja päättyy 18.12.2020.

Kevätlukukausi alkaa 11.1.2021 ja päättyy 21.5.2021.

Syyslukukausi on 18 viikkoa ja kevätlukukausi on 19 viikkoa, yhteensä 37 viikkoa.

 

Syysloma 12.–18.10.2020 (vko 42)

Joululoma 19.12.2020–10.1.2021

Talviloma 1.–7.3.2021 (vko 9)

Keskimääräiset opiskelukustannukset/viikko (ma-pe):

Opetus 100 €/vko (sis. lounas)

Opetus + majoitus 145 €/vko (sis. aamupala, lounas, päivällinen)
Majoitus jaetussa kahden hengen huoneessa maanantaista sunnuntaihin.

Voimme tarjota muutamia yhden hengen huoneita, joiden lisämaksu on 30 €/viikko.

Lukuvuonna 2020-2021 on 37 opintoviikkoa (eSport-linjalla 38 ov).Opintojen ajalle voi hakea opintotukea, aikuiskoulutustukea tai työttömyysetuutta.

Kansanopistolinjoilla (taide- ja pelialat) opiskeleva voi asua oppilaitoksen asuntolassa. Majoitus on jaetussa kahden hengen huoneessa. Voimme tarjota muutamia yhden hengen huoneita, joiden lisämaksu on 30 €/viikko.

Asuntolassa asuva voi hakea Kelan opintotuen asumislisää.

Yleistä tietoa majoittumisesta:

  • Majoitus on jaetussa kahden hengen huoneessa ma-su.
  • Asuntoloiden yhteisissä tiloissa on keittonurkkauksia, joista löytyy liedet ja jääkaapit.
  • Pyykinpesutilat ovat asukkaiden käytössä.
  • Saunavuoro on viikoittain.
  • Opiskelija huolehtii, että huone pysyy asiallisessa kunnossa.
  • Opiskelija ei voi tehdä muuttoilmoitusta oppilaitoksen asuntolaan. Postin voi kuitenkin kääntää kotiosoitteesta asuntolan osoitteeseen.
  • Joululoman aikana ei ole majoitusmahdollisuutta. Syys- ja talviloman aikana voi majoittua lisämaksusta.

Majoittuville kansanopistolinjojen opiskelijoille on tarjolla aamiainen, lounas ja päivällinen ma-pe (maanantaina ei ole aamiaista eikä perjantaina päivällistä).

Kaikille kansanopistolinjojen opiskelijoille tarjoillaan lounas ma-pe.

Vähintään 2 kuukauden päätoiminen opiskelu oikeuttaa valtion opintotukeen. Myös 8 viikon mittainen monimuoto-opiskelu oikeuttaa opintotukeen (laajuusvaatimuksena 3 opintoviikkoa/kk). Opintotukea voi hakea heti opiskelupaikan varmistumisen jälkeen. Kansanopiston asuntolassa asuva voi hakea myös asumislisää (88,87 €/kk).

Kela suosittelee sähköistä asiointipalvelua. Täytä opintotukihakemus osoitteessa: www.kela.fi/opintotuki_nain-haet

Tarkemmat tiedot opintotuen myöntämisperusteista saat osoitteesta www.kela.fi

Ohjemointikieli: C#
Pelimootti: Unity
Versionhallinta: Git (SourceTree)
IDE: Monodevelop ja Visual Studio
VR: SteamVR (Vive)

 

Katso lisää: https://ahlmangames.com/

Kysy lisää koulutuksesta:

Opintotoimisto

Tavoitettavissa arkisin klo 9-15.