Ammatillista koulutusta, taideaineita, pelilinjoja, lähiruokaa sekä kokous- ja majoituspalveluja maaseutumiljöössä, Tampereen keskustan kupeessa.

Jos joku opiskelu on kannattanut, niin Ahlmanin visuaalinen pelisuunnittelu

Ahlmanin visuaalisen pelisuunnittelun linjalla oppii tekemään peligrafiikkaa. Vuoden aikana voi testata omaa motivaatiota, selvitellä alan vaatimuksia, hankkia osaamista jatko-opiskeluun tai vain viettää vuoden harrastukselle omistautuen. Ryhmähenki on huikea ja yhteistyö muiden linjojen kanssa vie peliprojektit uudelle tasolle.

Essi Pärssinen on visuaalisen alan monipuolinen taitaja. Ennen Ahlmania hän on opiskellut kahdessa muussa opistossa: toisessa graafisen suunnittelun ja kuvallisen viestinnän, toisessa taas valokuvaajan ammattitutkintoon valmistavalla linjalla.

– Ahlman on ehdottomasti paras opisto, jossa olen ollut, Essi sanoo vankalla kokemuksella.

Visuaalisen pelisuunnittelun kouluttaja Lassi Rinne on itsekin käynyt nyt opettamansa linjan vain muutama vuosi sitten. Opiskelu Ahlmanilla avasi oven toisensa jälkeen.

– Pääsin harjoitteluun pelifirmaan, opiskelemaan Tampereen Ammattikorkeakouluun, pelifirman harjoittelupaikka muuttui työpaikaksi ja sen lisäksi aloin opettaa täällä Ahlmanilla.

Opiskelu visuaalisen pelisuunnittelun linjalla ei vaadi erityisiä pohjatietoja. Piirustustaidoista on hyötyä, mutta pakollista sekään ei ole. Tärkeintä on motivaatio ja oma-aloitteisuus.

Lassi ja Essi kehuvat erityisesti mahtavan ryhmähengen voimaa. Kaikki auttavat toisiaan ja inspiroiva ilmapiiri opettaa ajattelemaan laatikon ulkopuolelta. Yhteisprojektit peliteknologia- ja musiikkilinjojen kanssa tuovat työskentelyyn oman lisämausteensa. Essi antaa toisen erityismaininnan opetuksen tasolle. Se yhdistettynä jatkuvaan tekemällä oppimiseen näkyy tuloksissa.

– Vuoden aikana tapahtuva kehitys on kaikilla ihan huikeaa! Toki itsekin voi opiskella, mutta Ahlmanin koulutuksen avulla pääsee hyppäämään aika monen sudenkuopan yli, Lassi kertoo.

Tällä hetkellä Essi tekee kuuden muun opiskelijan kanssa rallipeliä. Tavoitteena on saada se julkaistua Steamissa. Pidemmän tähtäimen tavoitteena taas on napata opiskelupaikka Tampereen Ammattikorkeakoulun Media and Arts -puolelta. Kuluva vuosi tarjoaa Essille vahvat eväät unelman saavuttamiseen.

– Jos joku opiskelu on kannattanut, niin Ahlmanin visuaalinen pelisuunnittelu.

Ahlman © 2019|Rekisteriseloste